Sunday, November 1, 2009

Spa Q?

Yeah.. Last week dpt call dr Auntie A yg duduk kat Shah Alam.. "Farah nak tak pi buat spa.. tp kat shah alam la.. 3.5 jam??" tanpe pikir panjang of course jawapan nye nak!!! please!! hahaha.. Sape nak kasik treat yg best for free ye tak?? kih kih kih.. I love u auntie.. time ni la nak love u kan..

Lagi pun selama 3 weeks i duduk babysit anak i kan.. turn laki i la kan.. kih kih.. nanti u all bacalah sesi Farissa ngan papa day out.. :) Pagi tuh i bgn superb awal utk buat house chores yg tak pernah abis plus make sure la farissa ada snacks kalo dia lapo biler bangun.. Appointment dah set kul 9am.. janji nak jumpe my cuz buat manicure dan pedicure kat spa yang same.. I pun tak pernah pegi so tak tau la kat mane..

Al-kisah... before ni Aunti pernah gaks la blanje spa tp never before spa yg agak exclusive.. So mari la sama2 enjoy dah pics.. details of the treatment ada kat link ini.. http://www.beautyunlimited.com.my/

Nak daftar diri ada meja exclusive ni ya.. lobby yang dikelilingi ngan kolam ikan.. hehe..

Leh relax2 tunggu kat sini bg sesiapa bawak spouse.. duduk kat sini leh tertido sebab nyaman sgt..

Once u masuk pintu.. jeng jeng jeng..

Jambangan bunga yg cantik.. i like..

Kolam ikan.. kalo farissa tgk mesti suke.. huh.. attendings pun have their own uniform..

Meja solek.. kat sini sgt best.. sape pakai contacts pun disediakan tmpt letak contact lens!! They think of everything.. One room + one attending + ur own jakuzzi.. mmg exclusive sebab tak jumpe pun ngan org lain..

Mula2.. kene basuh kaki ye.. Aaaaaah.. lega..

Katil tmpt u diurut..

Luar sane is ur very own private toilet.. for 3 hours la.. hahaha... mmg outside under the sun.. dah la u tgh nude.. wakakaka..

This is the jacuzzi.. love it!! best nye kalo pasang kat umah..

Bila u telah pakaikan mask sluruh badan.. u kene la shower dulu.. sblum masuk jacuzzi..

The bed is surrounded by a small stream.. best giler the sound effects.. u will feel very relax..

Perhiasan di sblah katil.. it reminds me of the reason for all ladies to take care of their well being.. :)

Love this.. Fresh flowers everywhere!

Pass abis all the treatment.. they give u fruits to eat.. air tuh air serai <-- ingatkan straw puas sedut tp tak masuk.. wakakaka..... sedap.. :)

Closeup..

I tgh tunggu my cuz time ni.. rase cam nak tido jeks..
The treatment I amik includes:
  • Detoxification masage
  • Body masque
  • Body Wrap
  • Herbal Bath

"If you are reading this.. Thanks again Auntie!!"

Monday, October 26, 2009

Shopping Scandalous

Did you know that Somerset Bay is having sale?? That's rite.. :D

I think all of their shops are having sale from 10% on all normal price items until 70% from their last collection!!!
I went to Sunway Pyramid and bought myself 2 beautiful embroided blouses that cost rm 89.90 each!! Summer blue and maroon.. *wink* *wink* Makes me feel good even when I'm telling about it.. huh.. The shopping sale dateline is on the 1st November 2009..

Plus, on Sunday I had to stop by their shop in Alamanda and bought a grey long cardigan for 10% off.. and 2 beautiful necklace for 80% off!! Yups.. all of the accessories are 80% off.. Isn't that a good deal..

So, all my lovely ladies friends.. Do drop by Somerset Bay and buy something sinful for yourself... haha..

English Rose Collection in Metrojaya.. :) Gorgeous ain't it..

Thursday, October 22, 2009

Happy 51st Birthday Mama

Last weekend, I adik beradik planned a surprise Birthday for our beloved mama yang ke 51. Tapi jangkaan mudah utk mengplan birthday surprise amat salah sekalik. Byk kali hampir2 terbocor rahsia apabila sifat mama yang bz body sibuk menelefon dan buat plannya sendiri. Alhamdullilah.. semua berjalan dgn lancar and mama pun tak syak ape2.. hehehe...

Bagi Uncle Zab sekeluarga.. terima kasih byk2 sebab menumpangkan kami membuat party kat umah beliau.. thanks uncle!! Nasib baik dpt uncle yang sporting ye tak... enjoy la sedikit pics from this event..

Farissa yang perasan birthday dia.. Happy sungguhkan.. hehe.. Jgn nak perasan ye.. Birthday Nenma tuh..

Cake dia yang sedap!! Terima kasih kepada diri sendiri untuk memilih cake ini.. ahaks..

Uncle Zab berbaju yg oren dan auntie nani yg berbaju putih tuh..

Cucu2 yg bergelimpangan..

Farissa yg mmg suke mkn benda2 manis.. suke la tuh makan cake..

Thursday, October 1, 2009

Coretan Raya

Mengikut cakap Auntieku yang tercinta.. tahun ni my family kami terpakse berkabung sebyk 2 kalik.. first peninggalan arwah atuk.. secondly, my grandmom nak berKAHWIN lagik.. hah??!! nenekku itu dah berumur 70 tahun.. but still gorgeous ok.. ikut keturunan kot.. (jawabnye I akan gorgeous ke tua la kot.. warghahaha..)

Hana lagikla terkejut "Macamana tokmak leh dulu sblum Hana ni.." kuang 3x.. Takpe Hana your time will come..

My nenek kat tengah2 tu.. :)
Nak katekan I marah.. takde la.. its her life wateva la kan.. tp my Aunt and Uncle susah nak terima.. understandable.. Tok Abah baru pi 5 bulan.. dia dah nak kawen lain.. Apa cite ni?? Hmm.. we all see la turutan dari sesi ni.. from wat I heard.. mmg dah in love gile dah ni..
Ape2 pun.. I nak doakan agar Tok Mak dpt fikir betul2 sblum mengorak ape2 langkah sekalik pun.. Ada sedikit pics of hubby and Farissa makan kat chillies.. saje masuk2kan.. haha.. hepi2 sket.. Tak logickan? hahahaha..
Thumbs up bebeh..

Sayang papa saye ni..

New York Strip Steak..

Club Sandwhiches

Yummy..

Sunday, September 13, 2009

Shoppaholic (1)

I think only my closes frens know that I am a shoppaholic.. Big time.. That is y I don't have any credit card.. coz I am forbidden by my hubby to have one.. :( *sigh*.. I takde la spend so much on myself.. shoes, handbags, cloths, tudung, brooches, perfumes.. wateva la.. I buy them occasionally sahaja..

Dulu2 minat la beli kasut.. tp since I gave birth and gain a LOT of KGs, lutut dah tak tahan dah nak tagung berat badan ni.. pakai hills sket pun dah sakit nak mampus! So, there is no point of buying.. No matter how expensive the shoes is I still can't wear them without sakit pinggang.. huhu.. So, I ada satu set selipar yg I pakai kemane2..

But then, there comes new addiction with the new bundle of joy.. I start to buy mountain of clothes for her.. huhu.. Here comes the coffession:
1. Beli baju yang branded - x mampu pun actually (GUESS, Summer Set Bay, Pumpkin Patch, Baby Gap, CROCS, ....) To tell you the truth, I pun pakai baju T-shirt baggy (Beli 3 50 hinggit)..
2. Stok baju tak pernah cukup
3. I love baju2 yg pelik2 or cute2.. Kalo nampak cepat beli! Go! go! go!

Mental note to self.. I have to stop.. Or try to stop at least.. haha.. So here come the pics.. utk baju baju raye farissa.. Masalahnye.. stok baju raye dah ada.. tp ni tambahan kali ke-3.. huhu..

Mid Valley.. Toys 'r' Us..

Kaki gelongsor..

Cek out kawan baru..

New stok!!

Cute kan? Ke tak cute? Does not matter.. yang penting I rase its cute.. haha..

Monday, September 7, 2009

Berbuka Puasa di Restoren Intai-intai

Semalam ada gathering with ex-school mates sewaktu form 4 & 5.. :) Jumpe member2 ni only time pose ataupun time raye.. tak ramai yg dapat join.. half of the group ada kat Johor.. yang lain ada hal masing2 yg tak dpt dielakkan.. So, end up ada 4 org shj but still tetap happening.. biasalah bila dah lama tak jumpe.. byk yang nak di berbualkan..

For this pose, we all plan utk buat somewhere in KL la bcoz last year buat kat Putrajaya.. nak jadik adil, plan ke Restoren Intai-intai.. The buffet for berbuka berharge RM45 hinggit.. food? best gaks la macam2 ada.. :) variety dan memuaskan for that amount.. yummm..

Farissa bersedia utk berbuka sekalik!


Wir and hubbynya (also org srwk..) couple yg best! Hope u guys be great parents soon..

Lala and Shahirah.. Shahirah ni deskmate I dulu.. haha.. (slalu gaduh manje time skolah..)

Together!! Waaaa.. I lah yg paling gemuuuks... Love u guys.. Jumpe again for Lala's wedding ya..

Tuesday, September 1, 2009

Seri Kembangan Karan Takdak..

Alkisah.. Ahad malam.. tengah syook2 tido tetibe jeks.. termimpi benda pelik.. mimpi cam tgh berdiri kat dlm gua.. gelap.. sunyi sepi.. panas.. mule2 leh tahan.. pastuh panas sampai leh terjage dr mimpi.. aikk nape gelap umah ni?? (slalunye bukak lampu toilet)

Kipas pun tak on.. huhu.. KARAN TAKDAK!!! tidaaaaak.. dlm ketakutan kegelapan tu.. terkial2 la mencarik lampu suluh.. tgk henpon baru kul 3pagi.. dah la sorang2.. Papa takde.. tinggal ngan Farissa jeks.. pi ke living jenguk kat luar.. rumah2 jiran pun gelap gelita.. satu taman ke??? Dah la umah takde lilin.. dah byk kalik ingatkan Papa utk beli lilin.. "tak beli2.. menyampah tul.." so.. dgn lampu suluh kat tepi bantal.. plus magazine 'HOT magazine' dok sibuk kipas si kenit.. takut terbangun laks..

Nak call kak keh tak?? huhu.. nanti rex ckp ape?? lupe laks kak keh dah selamat balik kampung... huhu.. panasnye.. bukak tingkap.. nyamuks la start menyerang..aduh.. boringnyer.. terkelip2 mate taleh tido.. tgk henfon lagik.. taleh jadik ni.. baru kuk 3.40pagi..

Pi McD la.. dah alang2 leh la sahur sekalik.. so.. call papa dulu.. mintak izin dulu... pulaknye kene accident ke ape.. org tak tau cite..

"Ello papa.. mama nak pi McD la.. "
"McD??? Watpe nak pi pagi2 ni.. lapo ek??"
"Bukan electric tade.. mama boring ni taleh tido"
"Haa.. ok.. tapi make sure la pintu kete kunci.. drive tru je kan.. jgn nak turun2 kete laks.."
"Tak.. leh ek.."

So, dgn jiwa yg gagah.. angkut Farisa, wallet, kunci kete plus torch light.. yelah luar kan gelap nak mampus.. lampu jln sume takdak.. on kete.. Nasib baik Farissa tak nangis.. dia cam syok laks.. ketawa2 sebab ingat kite main ngan dia pakai torch light.. dgn member kaki ayam masuk dlm kete.. kite ni dah la suspen.. kang dok kene sergah ngan org yg tak betul.. mampus..

Waaargh.. takut nye.. rase cam nak patah balik jeks.. tp kuatkan semangat.. nak duduk umah pun wat pe.. dgn gate dibiarkan luas terbuke.. pi lah ke mc d..

ALAAAA... McD pun gelap ar.. kate ada generator.. nape la tutup.. waaaaargggggghh kene balik semula kat umah.. keluar umah dlm gelap tak berhasil.. huhuhu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails