Tuesday, March 9, 2010

New Home Deco Purchase

Most of my closest friends know that I am just crazy in love going to warehouse sales.. Well last week, Fella design was having just that.. incredible warehouse sales that will turns your pocket around.. haha.. So just to show some incredible find, enjoy the pics that I had taken!!

This is a beautiful magnificent mirror.. Plan to hang this in my new dining area.. It is large and very da victorian style ya..

Look at the price!! Jgn tertipu ya.. Cermin hanya berharge RM 280 jeks.. haha.. bestkan.. beso tapi very affordable..

Just look at the detailing of the mirron.. Sukanya tgk ukiran2 kat tepi frame dia..
Oh.. btw, the frame got some chips at the end.. tp nanti i akan buat diy tampalan frame.. tunggu..

Got this couch as well for the little missy here.. About RM 160.. good quality.. org beso pun leh duduk kat atas ni.. :)

Oh.. how i love flowers.. yang ni I beli kat Lovely Lace :) with 20% discount.. I can't wait to put all this together in my new home nanti.. huh.. bila la nak siap..

Sunday, March 7, 2010

Pom Pang Kompang!!

Ini ceritanya.. Last weekend is one of the most busiest weekend eva!! Mcm2 ada.. kenduri kawen.. birthday.. movies.. furniture shopping... to name a few.. wakaka..

Let's start off the cerita one of my colleagues wedding in Melaka.. kami terpakse ke side wife dia sebab ada hal this weekend.. tp takpela kan.. yang penting tunjuk muke dan bawak perut ;).. dah plan awal2 nak pi ngan member (aka kak keh).. konvoi sesame ke sane.. so enjoy the pics taken ya.. Oh.. btw.. on that day the wether was incredibly hot.. waaaah...

Unsur2 video kat bawah noon di sane..

My family pakai kuning on the day.. Sukenye bob.. jumpe sape tuh rasenye.. ekeke..

Melor dan mimin pun dah selesai makan time ni..

The kids had fun before the pengantin sampai..

Kak keh, Melor dan Kak Fadh.. kuruskan akak kat seblah kanan tuh.. hihi..

cool mommies.. nak nenyambut pengatin!!

haaa... sampai pun akhirnya.. hensem tuh..

Pakku and wife.. cute couplekan?

Oooo and yes.. ada 2 pengantin on that day..

kompang2...

Gambar di atas pelamin.. :)

Video ni is when the pengantin sampai kat rumah..
Main lari2.. comel.. best tgk derang kawan2 camnih..

Thursday, March 4, 2010

My Little Project

At one time.. I was thinking ape yang nak digantungkan dlm bilik Farissa nanti.. fikirnya fikir last2 carik method yang paling saving sekalik.. :) which was to buy the cheapest frame in ikea and fill in some nice present wrapper.. these are the ingredient..

Some nice wrappers (theme Farissa fun and cute),
scissors,
glue,
frame of choice..
Thats all.. senang jeks..


Cut off some of the pictures yang nak dilekatkan on the frames..
These are just some that I chose..

Cut them individually..

Insert the choosen side of the wrapper and the other cute elements just glue them on the frame itself!! Cute huh..

Another of the end product.. yeay!! ;)

Tuesday, February 16, 2010

SIGS 2000 Batch Gathering

There was be a gathering for all SIGS batch of 2000.. Yups..

Bagi sesiapa yang tak tau.. I dulu attended sekolah perempuan dari darjah satu sehingga lah ke tingkatan 5.. hik hik..

Sekolah pun SIGS rendah dan SIGS menengah.. :) that's one of the reason bila masuk U jadik mcm jakuns tgk kaum adam ni.. har har har.. itu dulu ar.. skrang dan ok sket.. *winks

Mari kite saksikan some of the pics.. Aaaa dah dressing tuh disyorkan oleh kawan opis I.. cik Anna.. ;) tq Anna!!!

Organizers betul2 amik perhatian tentang presentation..

MC cum old fren.. Zuraida Malek.. Rock on!!!

Aila and Fazlin..

Byk games to break the ice.. dah lama tak jumpe.. so agak kekok sket..

ha.. game cube teka.. menarik.. Aila tgh pilih category..

Class mates lama.. Long time frens also.. Love u guys..
Yana ada second baby on the way.. masih dlm oven lg..
Kelas ex-5F dulu..

The winner of Glamorous Goddess..


Selesai makan..

Note: To the organizers thanks for the memorable nite.. Hopefully bolehla buat annually.. tak gituh?

Wednesday, February 10, 2010

Children's Book Giveaway by Little Red Reading Nook

Hi semua!

There is a new AMAZING giveway available!! The Little Red Reading Nook is giving away Children's Book to a lucky winner.. Well, I think reading is very important to start young.. and I think most mommies this generation take reading really seriously.. Right mommies??

So.. all mommies out there.. Why don't you join the giveaway as well ya.. :D Just click on the banner below!!

I personally love to read.. My one and only hobby.. ~ngeee...

Farissa is showing my reading style on the bed before sleeping.. It will be great if she could have the Maisy's Home & Garden Pop-up & Play Book to read... Come on lucky luck!!!!!

psst.. getting a hello kitty hamper would be great to.. hihihi..

Monday, February 8, 2010

South Sea Restoren Subang Terminal 3 Review

Kali ni I nak review restoren south sea Subang.. Bagi sesiapa yang kaki seafood mmg stay tuned la ya..

This is one of my FAVORITE restoren ever.. serving chinese / seafood cuisine.. fast service.. pricing is affordable plus best of all its all yummy!!! Before you come by.. always remember to make reservation.. sebab hot seat la ya.. tak buat reservation nescaya kene tunggu kat luar restoren.. ekeke.. no. fon nak buat reservation (03-78461401)..

Farissa and papa.. ada ikan kerapu(eh betul ek? bab ikan2 ni i fail ya..) kat blakang tuh..

Mama dan Farissa..


Farissa dan biskut.. ni kes kene tunggu kat luar sebab sampai awal dari time reservation..

exkusmi ya.. ni la menunya:
1. shark fin sup (artificial.. sedapkan ati)
2. yam cake with mix vegetables
3. sotong goreng tepung
4. wet butter crab
5. soft shell crab with salty eggs
6. ikan siakap masakan thai
7. roti bun goreng
8. ais krim utk dessert
9. nasik putih all around
10. air kelapa
byk tak? utk 6 org makan.. ekeke.. sodaapp.. all in pun not more than 400 ringgit..
makan makan makan...

makan.. makan.. makan..

mummy ni.. dan ketamnya..

budak ni dgn aiskrim nya...

little anas baru bgn tido.. haleer.. comel..
All in all it was a good dinner.. by all means kalo u mmg kaki seafood.. please go and try once.. you will not be sorry.. :D
note: bg kawan2 sekalian.. kalo nak pi ajak sekalik la ya.. ehem2..





Monday, February 1, 2010

Sneak Peak Paragon 202

Selama ni tak pernah nak mengupload gambar rumah yg i beli.. so this is it.. my little house.. tak semestinya kecil tak selesa betul tak?? :D ngee.. So, last Sunday pegi ajak bob menyeludup tapak site.. kiterang pi awal pg.. so tak ramai pekerja lg.. ada la beberapa org yg baru pas mandi berkemban ngan baldi memasing..

Bob ni jenis yg lurus dan tak suke buat keje2 yg semi illegal apatah lg illegal.. bab2 menyeludup ni I la yg kene pakse.. dah kene pakse baru berani sket nak masuk site.. hihi.. teringin nak tgk.. bayaran pun dah lebih 50% kene bayar.. takkan tak bleh tgk rumah betul x??

Rumah kami yg sebenarnye kene kunci so terpakse masuk kat umah org len.. tumpang masuk ya..

Blok A yg mengadap new project site Paragon 129.. waahhh.. tembok 5 kaki dah naik.. developer x kasik tenant berkenalan ngan umah seblah.. tu yang tembok tinggi sepatutnye 4 kaki jeks..


Dihadapan umah.. Pintu sliding dah masuk..

Lantai 2 x 2 tiles.. cantik tak living yg comel loteh ni.. nasib baik la anak baru sorang jeks.. huhu kalo ramai kene la duduk2 ramah mesra gituh..

Ni dapur tunjuk2 jeks ya.. bukan utk memasak rewang.. huhu.. mcmn la kalo anak dara I nak kawen nanti.. huhu.. Satu periuk nasi beso pun dah penuh.. baru ingat nak rebus telur pinang.. ekeke..

Bilik laundry aka maids room..

Tenant kat master bedroom..

Boleh la luas gaks.. hik hik.. bagi sesiapa yg membace umah lg beso.. bear with me k..

Little princess room...

Laminated flooring on the stairs..

Yeay turun..


Bilik tetamu.. boleh la masuk queen.. wat do u guys think?? ok kan.. rumah pertama.. permate hati la ye.. :D

Cerita2 lanjut akan di upload kemudian..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails